vineri, 11 decembrie 2009

De ce vegetarian?De ce vegan?

Primul lucru pe care il intreaba prietenii tai, familia ta cand ii anunti despre decizia ta de a nu consuma carne/produse de origine animala este "de ce?" Romanii sunt un popor care consuma multa carne, doar in post se abtine lumea si le vine greu sa inteleaga de ce ai renunta la carne, se mai si amuza pe tema aceasta :)
Fiecare persoana are motive diferite pentru care decide sa fie vegetarian/vegan. Am sa va spun cum s-a intamplat la mine, poate va regasiti in aceasta experienta.
Motiv nr. 1 SANATATEA
Copil fiind, am asistat la traditionalul "taiat de porc de Craciun" si nu mi-a placut niciodata, nu ii intelegeam sensul, dar stiam ca asa trebuie, asa se face, asa e normal. Pana la varsta de 20 de ani nu prea mi-am pus problema despre cum ar fi sa-mi schimb total stilul de viata. Mancam si eu junk food ca si toti de varsta mea pana am inceput sa ma simt rau, tot mai rau, aveam probleme cu fierea, stomacul...parintii mei au fost ingrijorati si si-au dat seama ca tot acest rau venea din cauza alimentatiei proaste. Incetul cu incetul mi-am schimbat alimentatia, am renuntat la vechile obiceiuri si am invatat singura ce imi face bine si ce nu.
Motiv nr. 2 DRAGOSTEA PENTRU ANIMALE
Tot cautand pe net filme, am dat peste Earthlings, nu stiam despre ce e vorba, am apasat play, m-a prins inceputul si am continuat sa ma uit. Nu am putut sa ma uit decat vreo 10 minute fiindca am izbucnit in lacrimi. Nu imi venea sa cred cat de mult sufera animalele din cauza noastra, cat rau le producem zi de zi, ora de ora, minut de minut. Aveam impresia ca singurele animale care conteaza sunt cainii si pisicile, ca sunt iubite, sunt animale de companie si nu le face nimeni rau. Cel putin, nu la nivelul acela cum am vazut in acele imagini ingrozitoare si din nefericire, foarte reale. Am inceput research-ul pe net si am gasit tot mai multe filmulete, cel mai sintetizat si cu impact maxim este Meet Your Meat. Dupa toate aceste imagini, m-am convins ca eu nu voi fi partasa la asa ceva si renunt la orice produs pentru care a suferit un animal, o fiinta, un suflet.
Motiv nr. 3 MEDIUL INCONJURATOR
Cu totii am auzit despre incalzirea globala, poluare, avem pareri impartite, dar un lucru e sigur: suntem extrem de priceputi la epuizarea resurselor si la poluarea Pamantului. Ma gandeam la cate animale se cresc pentru carne si ma intrebam: oare cate cereale se consuma pentru hrana acestor animale, cata apa beau? Tot auzim de foamete in Africa, dar nu auzim de masuri de genul "hai sa reducem numarul vitelor crescute pentru carne si cerealele pe care le-ar fi consumat ele sa le oferim celor infometati". Era un reportaj cum ca vitele polueaza foarte mult aerul, dar a ramas la nivel de constatare, masurile luate au fost nesemnificative.

Eu am oferit 3 motive care au stat la baza alegerii facute de mine, va ofer in continuare si altele, precum si starter kit-uri, adica primii pasi pe care ii face orice vegetarian/vegan.
Societatea Vegetarienilor din Romania ofera urmatoarele resurse:
-consecintele ecologie ale consumului de carne
-10 motive sa fii vegetarian
-de ce vegetarian?
-de ce meatout?