vineri, 10 februarie 2012

Briose cu cacao, ghimbir si portocale





I <3 muffins :) Reteta o gasiti aici . Ador ghimbirul, portocalele, cacao, mi se pare o combinatie perfecta :) Eu nu am respectat intocmai reteta. Deja am experienta in muffins, stiu cum trebuie sa arate un aluat, sa nu fie nici prea lichid, nici prea ingrosat si greu de amestecat.
In primul rand nu am pus 2 cani de zahar, mi se pare enorm si am pus doar jumatate de cana. Se pot pune cateva picaturi de stevie in loc de zahar. Bunicii mei sunt diabetici si cand le fac lor ceva dulce, decat sa folosesc fructoza sau alte prostii procesate, indulcitori cu aspartam, mai bine stevie. Plus ca e si ieftina, o sticluta e 9 lei.
In reteta spune ulei de rapita, daca nu aveti, puteti folosi si ulei de floare. Nici ulei nu am pus o cana intreaga, doar jumatate.
Coaja de portocala nu am masurat-o, am ras doua portocale de marime medie si am pus sucul de la jumatate de portocala.
Otet nu am pus 4 linguri fiindca am o mare problema cu otetul, nu mi-a placut de cand eram micuta, imi da dureri de cap mirosul, asa ca am pus doar 1 lingura.
Ghimbir nu am gasit proaspat, asa ca am pus o lingurita de ghimbir praf cum se gaseste de cumparat.
Le-am copt maxim 20 de minute la 200 de grade Celsius. La orice prajitura de genul se face testul cu scobitoarea, bagi scobitoarea in mijloc si daca iese curata, e gata.
Nu am mai facut crema de pus deasupra, sunt foarte bune de mancat impreuna cu un ceai bun.