duminică, 12 februarie 2012

Prajitura cu crema de gris si menta


2 cani de faina

3/4 cana cacao

1/2 cana zahar brun

4-5 picaturi de stevie, sau inca 1/2 cana zahar brun

1 lingurita praf de copt si 1 lingurita de sare

Se amesteca ingredientele uscate, urmeaza sa se adauge cele lichide.

250 ml apa

250 ml ulei vegetal. Cel de rapita e perfect fiindca nu are nici gust si rezista bine la temperaturi mari, din pacate nu am avut de data aceasta si am folosit ulei de floarea soarelui.

1 lingurita si jumatate de esenta de vanilie

Se amesteca bine totul si asa arata blatul. Nu e foarte importanta marimea tavii, o tava mica sau medie e ok. Se coace 20 de minute la 200 de grade Celsius.
Urmeaza crema:

1/2 cana unt de cocos

2 lingurite de esenta de menta

250 ml lapte de soia

Am pus 1/4 cana de zahar brun, am amestecat putin cu mixerul, nu e obligatoriu. Am pus totul pe foc, a inceput sa fiarba, am adaugat 2 linguri de gris si am amestecat pana s-a ingrosat.

Asa arata crema gata :)

Am intins crema cu o spatula peste blatul racit.
Sosul de ciocolata l-am facut din putina cacao, cam 2 linguri si cam 3 linguri de lapte de soia. Am turnat cate putin peste cacao, am amestecat, iar am turnat, pana am obtinut consistenta dorita. Nici prea gros, nici prea lichid. Daca nu va place gustul de ciocolata amaruie, puteti pune ceva dulce in sos.


Am taiat prajitura in patratele si asa arata produsul final :)