marți, 2 octombrie 2012

Prânzuri vegane gata în maxim 2 ore, ziua 1

După cum spuneam în postarea anterioară, am hotărât să fac un "jurnal" cu ce gătesc eu zilnic pentru 6 persoane, poate ajut și eu pe cineva care e în pană de idei :)
Astăzi am gătit: ciorbă cu conopidă, cartofi la cuptor și paprikas de năut.
Ora la care am început: 10:20
Pentru ciorbă avem nevoie de: 2 morcovi, 1 pătrunjel, 1 bucată de țelină și câteva floricele de conopidă. Pentru paprikas avem nevoie de cam 5-6 mâini de năut înmuiat peste noapte (nu am cântărit, am pus cam cât am considerat că ajunge pentru 6 persoane, țineți cont că el își dublează, chiar triplează mărimea după ce stă la înmuiat), 2 cepe, 1 ardei, 2 căței de usturoi (am uitat să îi pun la poză) și o bucată de țelină.
Legumele se taie mărunt, se pun într-o oală, se adaugă 2 linguri de ulei (eu am folosit ulei din sâmburi de struguri) și puțină apă. Se lasă puțin pe foc, apoi se adaugă restul de apă.
Se adaugă sare, după gust bineînțeles. Opțional, puteți adăuga așa ceva dacă aveți, dacă nu, nu e bai mare. Numai să nu puneți cuburi din acelea din comerț fiindcă sunt pline de sare și aditivi.
Am adăugat 1 lingură de pastă de roșii și usturoi făcută acum pentru iarnă, dar puteți adăuga puțin bulion pentru gust. Am mai pus frunze de țelină și de leuștean pentru aromele specifice ciorbelor. La sfârșit, înainte de a opri focul, stoarce-ți o lămâie și adăugați-o la ciorbă.
Acum trecem la paprikas. Țelina și ceapa le-am tocat în blenderul de mână fiindcă merge mai repede și ceapa nu mă face să plâng :) Dacă nu aveți așa ceva, tocați cu cuțitul.
Ardeiul se taie cubulețe mici, la fel și usturoiul.
Se pune puțin ulei într-o tigaie sau o oală, cum preferați. Se încinge uleiul și se adaugă legumele tocate mai devreme. Se lasă câteva minute să se înmoaie.
Se adaugă năutul peste legumele călite, se amestecă puțin, apoi am pus 1 borcan de pastă de roșii cu busuioc și am amestecat bine. Dacă vă place ca năutul să fie puțin mai moale, îl puteți fierbe înainte să îl adăugați la celelalte ingrediente. Eu am preferat să îl las puțin mai tare, ca și mazărea când e doar puțin fiartă.
Se mai adaugă cam 2-3 căni de apă și se lasă la foc mediu până se înmoaie năutul. Dacă vedeți că mai e nevoie de apă, mai adăugați.
Se mai adaugă: 1 linguriță de chimen măcinat, sare, piper și mărar.
Cartofii se taie așa. Eu am pus să fie 2 cartofi de mărime normală pentru fiecare persoană. Se fierb în apă cu sare.
După ce s-au fiert cartofii, am pregătit dressingul: ulei din sâmburi de struguri, nu am măsurat, dar așa după ochi cât să ajungă pe toți cartofii fără să fie în exces (puteți pune ulei de măsline sau ce vă place), 2 lingurițe de usturoi granulat, 2 linguri de boia dulce si 2 linguri cu vârf de drojdie inactivă. Se amestecă bine totul și se toarnă peste cartofi, se amestcă să ajungă dressingul peste tot și se coc 20 de minute (i-am copt la treapta 6 a cuptorului).
Ciorba e gata la 11:30, iar cartofii la ora 12:00. Năutul încă nu e gata, mai are puțin.

Așa arată cartofii, mmmmmm :p
Așa arată ciorbița gata pusă în farfurie.
La 12:20 am stins focul la năut și am scos în farfurii. Deci, misiune îndeplinită, prânzul a fost gata în 2 ore! :)
Paprikasul si cartofii au mers de minune cu castraveciorii murați.