miercuri, 3 octombrie 2012

Prânzuri vegane gata în maxim 2 ore, ziua 2

Astăzi am gătit: supă de linte cu boia, mămăligă și tofu la cuptor cu dressing de măsline și stafide. Ora la care am început: 10:15
Pentru supă aveți nevoie de 1 ceapă mare pe care o veți toca împreună cu 3 căței mari de usturoi (5 dacă aveți usturoi mai mic), 2 morcovi, tăiați rondele și 250 g linte. Lintea o spălați bine înainte de a o pune în oală.
Se adaugă 1-2 linguri de ulei de măsline și puțină apă, se lasă să se înmoaie puțin ceapa,usturoiul și morcovii.
Se pune 1 lingurița muștar, eu am folosit din acesta boabe, puteți pune de oricare.
Se adaugă 1 lingurița și jumătate de boia dulce și sare după gust.
Se pune 1 linguriță de cimbru.
Adăugați 1 foaie de dafin și sucul de la jumătate de lămâie. Se fierbe 30-35 minute.
Trecem la mămăligă: 6 căni apă și o cană de lapte de soia,migdale,nuci, orice; eu am folosit de alune. Puneți 1 linguriță de sare și dați în clocot. Pregătiți 2 căni de mălai pe care le veți adăuga încet la apă și amestecați continuu.
Se ia mămăliga puțin de pe foc, se adaugă 2 linguri de drojdie inactivă, 2 linguri de ulei de măsline și coaja de la o lămâie. Se mai pune puțin pe foc și se amestecă bine. Gata și mămăliga! Mămăliga nu va fi subțire, dacă vă place mai subțire, ori folosiți mai multă apă, ori mai puțin mălai.
Trecem acum la tofu..am folosit o cutie de tofu, pe care l-am tăiat cubulețe.
Într-un castron am pregătit dressingul: 60 ml apă,15 măsline Kalamata pe care le-am ”rupt”, nu trebuie să vă chinuiți să le mărunțiți cu cuțitul; 2 roșii uscate la soare, tăiate cubulețe; 1 linguriță și jumătate oregano, 1 linguriță busuioc, 1 lingură agave, 2 linguri și jumătate de oțet balsamic, 35 g stafide, 2 linguri ulei de măsline, piper, sare puteți pune dacă așa considerați, dar tofu este deja sărat.
Se amestecă toate ingredientele și obțineți dressingul.
Se adaugă cubulețele de tofu în castron și se amestecă bine. Se pune totul într-o tavă și se coace 20-25 de minute.
Totul e gata, m-am încadrat în timp :) Este ora.....
12 fix!!! :D Deci totul a durat 1 oră și 45 de minute.
Am scos in farfurii...
Aceasta este consistența supei.
Puteți orna puțin mămăliga cu cubulețele de tofu, să arate puțin mai pretențios decât o simplă mămăligă :)