joi, 4 octombrie 2012

Prânzuri vegane gata în maxim 2 ore, ziua 3

Astăzi am gătit: supă de mazăre și usturoi și mâncărică de fasole neagră.
Ora la care am început: 10:00
Ieri seară, înainte de a merge la culcare, am pus la înmuiat 500 g fasole neagră. Dimineața am aruncat apa.
Se pune apă la fiert în 2 oale, simultan. Când dă în clocot, punem fasolea într-o oală și o fierbem 10 minute, după aceea aruncăm apa, strecurăm fasolea și o punem în a doua oală pentru a continua fierberea. Nu are nevoie sa fiarbă foarte mult, am tot gustat din când în când să verific dacă s-a înmuiat destul bobul.
Cât timp fierbe fasolea, pregătim sosul care va veni peste fasole. Avem nevoie de 2 cepe mari, 6 căței de usturoi și 2 ardei.
Ceapa și usturoiul se toacă mărunt, eu am folosit blenderul, iar ardeiul se taie cubulețe. Se pun 60 ml ulei de măsline în tigaie și se adaugă ceapa,usturoiul și ardeiul.
Se adaugă 2 lingurițe de oregano.
1 linguriță și jumătate de chimen măcinat.
Chili după gust, în funcție de cât de spicy vă place. Eu am folosit așa ceva, am râșnit de vreo 3-4 ori fiindcă e destul de iute.
Se adaugă pastă de roșii și se lasă pe foc până se îngroașă.
Sosul e gata, luăm fasolea de pe foc, aruncăm apa și turnăm sosul peste fasole, amestecăm bine.
Se adaugă leuștean și mărar în funcție de cât de mult vă place. Se mai amestecă puțin pe foc. Aceasta este consistența mâncăricii.
Supa am lăsat-o la urmă fiindcă e gata foarte,foarte repede. Avem nevoie de 450-500 g mazăre verde și 15 căței de usturoi. Usturoiul se toacă mărunt.
Se pun 2 linguri de ulei în oală, se adaugă usturoiul și mazărea, se călesc puțin, apoi puneți câteva căni de apă, sare, piper și dacă aveți, 1 lingură de praf din acesta. Dacă nu, îl omiteți.
Supa se fierbe cam 15 minute, să se înmoaie mazărea. Dacă doriți, puteți face supă cremă, eu am folosit blenderul de mână să pisez doar puțin mazărea, nu complet. Puteți folosi mai puțină apă la supă și atunci pisați totul și faceți cremă. Eu am lăsat așa, nici, nici, puțin pisat și să fie și boabe întregi.
Am terminat totul și este ora 11:25, deci totul a durat 1 oră și 25 de minute :)
Mâncărica de fasole se poate servi cu pâine integrală cu semințe și murături.