vineri, 5 octombrie 2012

Prânzuri vegane gata în maxim 2 ore, ziua 4

Astăzi am gătit: supă de dovlecel și paste cu sos de ”brânză”, la cuptor.
Ora la care am început: 10:10
Pentru supa de dovlecel avem nevoie de: 1 ceapă, 2 morcovi, 1 pătrunjel, 1 bucată de țelină și 1 dovlecel mare.
Dovlecelul se dă pe răzătoare, iar celelalte legume se toacă mărunt, eu le-am pus toate la blender și le-am mărunțit.
Se pun toate legumele în oală, se adaugă 2 linguri de ulei de măsline, puțină apă, se călesc câteva minute, apoi se adaugă restul de apă.
Am adăugat 2 linguri de pastă de roșii și usturoi făcută în casă, dar puteți înlocui cu 2 linguri de bulion.
Ca și condimente, se adaugă sare și mărar, după gust. Se fierbe până se înmoaie dovlecelul.
Se pun la fiert 500g de paste, eu am folosit din acestea care conțin 100% grâu durum.
Cât timp fierb pastele, pregătim sosul de ”brânză”. Avem nevoie de: 110g caju, 75 g migdale, 2 linguri amidon, 3 linguri suc de lămâie, 1 lingură usturoi granulat sau puteți pune 2 căței de usturoi tocat, 1 linguriță muștar, 250 ml apă, 375 ml lapte de migdale,soia,sau de care aveți, 1 linguriță sare, 2 linguri ulei de măsline. Totul vine în blender și se mixează bine. Consistența va fi foarte lichidă, însă nu vă faceți probleme, prin coacere, amidonul va îngroșa sosul.
Pe deasupra se presară pesmet și boia. Se bagă la cuptor pentru 20 de minute, până se îngroașă sosul. Testați dacă e gata înclinând puțin tava, dacă nu se scurge pe la colțuri sosul, e gata.
Mâncarea este gata și este ora 11:43, deci totul a durat 1 oră și 33 de minute!
Așa arată supa de dovlecel.
Pastele imediat cum au fost scoase din cuptor, se vede că sosul s-a îngroșat.
Și azi am avut o supriză pentru familia mea, am făcut aseara un fudge raw, toți s-au bucurat de desert.