miercuri, 17 octombrie 2012

Prânzuri vegane gata în maxim 2 ore, ziua 9

Azi am gătit: supă de linte, cartofi portocalii și tofu cu sos acrișor la cuptor. Am fost puțin în pană de idei azi-dimineață, nu eram hotărâtă ce să gătesc..supa de linte cade bine oricând, cartofii portocalii îi mâncam cu plăcere în copilărie când mergeam în Bihor la rude, iar pentru tofu am inventat un sos, să nu fie așa tofu simplu.
Ora de început: 10:20
Pentru supă: 2 morcovi, 1 pătrunjel și 1 ceapă, toate tocate mărunt.
Se pun 2 linguri de ulei de măsline într-o oală, puțină apă, se adaugă legumele și se călesc câteva minute. Se adaugă 1 cană de linte (de 250 ml). Lintea se spală prima oară și se limpezește.
Se adaugă sare, piper și 1 frunză de dafin. Se fierbe până se înmoaie lintea. Eu recomand să adăugați și hrean la supă, îi dă o savoare aparte. Hrean din acela la borcan, în oțet, e foarte bun. Dacă nu vreți să puneți în toată oala, vă puteți pune doar în farfurie și încercați dacă vă place.
Se curăță cartofii, se taie cubulețe și se pun la fiert în apă cu sare. Când sunt moi, se aruncă apa.
Se toacă 2 cepe medii.
Se pune ulei de măsline într-o oală, 2 linguri de boia, ceapa tocată și se călesc câteva minute. Apoi se adaugă cartofii și se amestecă cu grijă să nu zdrobim cartofii, dar sa ajungă ceapa peste tot.
Se feliază o cutie de tofu simplu, în saramură.
Pregătim acum sosul pentru tofu: 2 linguri de ketchup, eu am folosit ketchup cu curry, dar puteți folosi oricare ketchup vă place.
2 linguri drojdie inactivă
Condiment BBQ, după gust.
2 linguri ulei de măsline
Sucul de la 1 lămâie mică. Se amestecă totul bine, se așează feliile de tofu într-o tavă unsă sau pe hârtie de copt, se toarnă sosul să ajungă peste toate feliile și se coace 15-20 minute.
La 11:50 am terminat totul :) Cu o salată de roșii, ardei și ceapă, merg de minune cartofii și tofu.