luni, 19 noiembrie 2012

Recenzie la cartea Cookin' Crunk

Această carte este o carte de rețete din sudul SUA, dar vegane, a apărut în 15 septembrie 2012. Cei din sud sunt cunoscuți pentru mâncărurile lor mai greu de digerat :)) Cam totul e prăjit în sud, asta știu ei cel mai bine, carne multă, ulei mult, iar această carte vine să ne convingă că se poate să trăiești într-o astfel de zonă, să păstrezi cât de cât rețetele, dar să le faci mai sănătoase și vegane.
Cartea are 168 de pagini (181 cu tot cu index), 136 de rețete și ce îmi place cel mai mult este că e tipărită pe hârtie reciclată. Când există variante de cărți în format electronic, prefer așa, dar daca e să le cumpăr tipărite, bucuria e mai mare dacă hârtia este reciclată. Nu este o carte foarte colorata, totul e în alb si un gri-verzui, apar și câteva poze full page la unele rețete.
Cartea are 10 capitole, rețetele încep de la sosuri, carne falsă, condimente, continuă cu mic dejun, sau mare dejun, ținând cont că suntem purtați pe tărâmurile sudului, aperitive și gustări, salate și sandwich-uri, supe, cine simple, feluri principale și plăcinte sărate, garnituri, biscuiți, pâini și ultimul capitol, deserturi decadente.
O rețetă care îmi place mult, este ”puiul” din tofu, există rețetă și pentru ”șuncă” din tofu, dip de ”brânză”. O altă rețetă pentru o duminică leneșă este sandwich-uri din waffles făcute în casă, cu ”pui” păjit și cu sos de muștar. Sunt destul de multe rețete care cer seitan, cum ziceam prefer sa îl înlocuiesc cu tofu, bineînțeles că se poate face seitan și acasă. Cum ziceam, cei din sud prăjesc tot, există rețete în această carte pentru dovleac prăjit, castraveți prăjiți, eu prefer mereu sa coc totul sau să pun în tigaie fără ulei. Nu am încercat încă, dar într-o zi am să fac biscuits din cartea aceasta, am văzut prin filme biscuits din sud și mereu îmi păreau că trebuie să fie foarte buni.
Cartea a costat 16.15 euro și am comandat-o de aici. , livrarea nu costă nimic.